
El Museu d’Alcover se suma, un any més, a la Setmana de la Ciència amb una activitat que tindrà lloc el proper 16 de novembre. Aquesta iniciativa, amb la col·laboració del Departament de Medi Ambient de la Diputació de Tarragona i l’Institut Fonts del Glorieta d’Alcover, va adreçada als estudiants de 4r ESO i 1er de Batxillerat de la vila i porta per títol: Alumnes educadors: la llum. L’objectiu d’aquesta activitat és involucrar els alumnes en la creació i realització d’una campanya de divulgació audiovisual per a informar al públic sobre la importància de la llum, l’estalvi energètic dins la llar i la sostenibilitat amb el medi.
Dilluns 16 de novembre, durant el matí, va tenir llocuna xerrada al Museu d’Alcover sobre els coneixements bàsics de la llum i l’estalvi energètic. Montse Balcells, tècnica del Departament de Medi Ambient de la Diputació de Tarragona, va ser l’encarregada de dur a terme la ponència. Els alumnes van visitar també la part de l’exposició de ca Batistó dedicada a la modernitat tecnològica a principi de segle XX: del carbur a l’electricitat.
A partir d’aquests coneixements bàsics adquirits, els alumnes hauran de preparar un vídeo plantejat com una campanya informativa sobre aquest tema per tal de sensibilitzar a la població. De tots els vídeos presentats se’n farà una selecció del millor de cada curs i es difondran a través de les xarxes socials i els mitjans locals del municipi.
Del 13 al 22 de novembre se celebrarà a Catalunya la 20a edició de la Setmana de la Ciència amb l’objectiu d’apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania. Enguany la temàtiques escollides són la llum, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de la Llum i de les Tecnologies basades en la Llum; i el sòl, amb motiu de la celebració de l’Any Internacional del Sòl.










