Servei d'assessorament en matèria de consum

L’Ajuntament d’Alcover ofereix un nou servei d’assessorament gratuït en matèria de consum, a través de l’Oficina d’Atenció al Consumidor, amb l’objectiu de defensar els drets com a persones consumidores de béns i serveis i donar suport i assessorament en temes de conflicte de consum.

A qui va dirigit?
▪️ Particulars i empreses d’Alcover

On?
▪️ Ajuntament d’Alcover

Com puc demanar hora?
▪️ Demanant hora al telèfon 977.76.04.41
▪️ Demanant hora presencialment a l’OAC d’Alcover
▪️ Enviant un mail a ajuntament@alcover.cat 

Aquest servei s’ofereix gràcies a l’acord entre l’Ajuntament d’Alcover i el Consell Comarcal de l’Alt Camp amb l’objectiu de descentralitzar els serveis que es presten des de l’ens supramunicipal.

Oficina de transició energètica

Servei d’assessorament energètic, gratuït i individualitzat, dirigit a les famílies alcoverenques i a les empreses locals.

L’objectiu és atendre a la ciutadania per tal de reduir les factures energètiques (llum i gas) de cada alcoverenc i optimitzant la potència contractada.

També es realitzen les gestions pertinents per dur a terme qualsevol reclamació a les empreses energètiques i solucionar possibles incidents.

On?
▪️ Ajuntament d’Alcover

 

Com puc demanar hora?

▪️ Trucant al telèfon 977 76 04 41
▪️Presencialment personant-se a les Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament.

Servei d'assessorament en matèria d’habitatge

Amb l’objectiu de millorar el servei en matèria  d’habitatge a Alcover i fer-lo accessible a tots els alcoverencs, ja siguin propietaris o llogaters, una tècnica en habitatge del Consell Comarcal de l’Alt Camp oferirà informació sobre ajuts i subvencions, als que els ciutadans es poden acollir, provinents de les diferents administracions com el mateix Ajuntament, el Consell Comarcal o la Generalitat de Catalunya.

  • Ajudes, subvencions i bonificacions relacionades amb l’habitatge al municipi:
    • Subvencions de l’IBI i l’ICIO per a persones propietàries d’habitatges que realitzin un contracte de lloguer social.
    • Atorgament d’ajuts econòmics adreçats a famílies monoparentals.
    • Ajudes a persones més grans de 65 anys que viuen soles, amb risc de vulnerabilitat.
    • PARNA – Pla d’Ajuts per a la rehabilitació del Nucli Antic.
    • Bonificacions contemplades en les ordenances municipals referents a l’IBI, l’ICIO i a la taxa per a l’expedició de llicències urbanístiques.

A més, el servei també ofereix atenció ciutadana en l’àmbit de les inscripcions al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb protecció oficial (HPO), de l’assessorament en el deute hipotecari, la gestió i tramitació de cèdules d’habitabilitat i una borsa de mediació de lloguer social.

Horari

Cada primer divendres de mes de 9.30 h a 14 h. És imprescindible demanar cita prèvia a les oficines d’atenció al ciutadà 977 76 04 41.

Aquest servei neix de  l’acord entre l’Ajuntament d’Alcover i el Consell Comarcal de l’Alt Camp amb l’objectiu de millorar el servei en matèria de d’habitatge a Alcover, fer-lo accessible i a la vegada, que els municipis limítrofs, que no disposen d’aquest servei, en puguin fer ús.

Accepta cookies

Les cookies són importants perquè influeixen en l’experiència de navegació, ajuden a protegir la privacitat i permeten fer peticions a través del web. Fem servir cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, analitzar el trànsit del lloc web i personalitzar el contingut. Si en consentiu la instal·lació feu clic a "Accepta", si voleu rebutjar totes les cookies opcionals feu clic a "Rebutja" o configureu les preferències clicant a "Configura". Més informació a la nostra política de cookies.

Selecciona les cookies que vols acceptar