Dissabte, 11 de Setembre de 2010
Alcover Alcover
Alt Camp
Muntanyes de Prades
 
 
Salutació
 
Ajuntament
 
Organismes
 
Equipaments
 
Urbanisme
 
Educació
 
Hisenda i Governació
 
Promoció econòmica
 
Medi Ambient
 
Joventut
 
Sanitat i Serveis Socials
 
Serveis Municipals
 
Arxiu Municipal
 

 
  
 181 cases es beneficien dels descomptes al rebut de la brossa

Es consoliden els índex de reciclatge
La regidoria de Medi Ambient de l'ajuntament d'Alcover ha fet la valoració dels resultats de la recollida de brossa i de les diferents iniciatives realitzades en l'àmbit de la gestió de les escombraries.

Un any més, la dades de recollida de le diferents fraccions constaten la consolidació d’un promig de recollida selectiva superior al del rebuig. Segons les dades corresponents al 2009, els nivells assolits marquen una variació en les diferents fraccions (orgànica, vidre, paper i envasos) respecte el rebuig. Els nivells assolits es consideren satisfactoris perquè consoliden en més d'un 50% les matèries que es reciclen. Tant és així que comptant amb els dipòsits a la deixalleria, el càlcul absolut en tones del què recicla Alcover és d’un 44% de rebuig respecte el 56% de matèria reciclable.
En total, s'han recolllit 1.990.671 quilos de brossa, dels quals 997.299 quilos (50,1%) corresponen a rebuig, 504.170 (25,3%) matèria orgànica, 129.895 quilos (7%) de vidre, 191.843 quilos (10%) de paper i 167.464 quilos (8%) d'envasos. A aquestes dades però, cal sumar les tones recollides per la deixalleria municipal que incrementa el volum de matèria reciclada i que situa Alcover com un dels pobles on es consolida la quantitat reciclada.

Precisament, la política de bonificacions en el rebut de la brossa ha presentat un balanç molt positiu. En total, han estat 3779 vegades les que la deixalleria ha estat utilitzada. Pel que fa als particulars, aquests han incrementat en 1000 vegades l’ús de la deixalleria respecte l’any 2008. L’ús de la deixalleria compta des de fa més d’un any amb descomptes en el rebut de la brossa de fins a un 10%, quan s’han acreditat un mínim de 4 vegades l’any i facin ús del reciclatge de l’oli. 181 rebuts de la brossa han obtingut aquests descomptes.

Durant el passat any 2009, han estat diferents les activitats programades per la divulgació i el coneixement de la deixalleria com a equipament d’ús domèstic. Aquesta tasca s’ha fet sobretot a partir de la participació dels infants gràcies a la col·laboració de l’escola CEIP Mare de Déu del Remei. A banda, la instal·lació d’un punt verd a l’escola ha incorporat millores en les pràctiques d’ús habitual en les aules d’Alcover. Allà s’han instal·lat punts de recollida de les cinc fraccions per tal que la brossa que es genera a l’escola sigui dipositada i tractada en els espais corresponents.

Més enllà de la reducció de matèria de rebuig que es pot produïr amb la selcció dels alumnes de l’escola, aquest pràctica incorpora una dinàmica de coneixement i selecció de la brossa per part dels alumnes que poden difondre a les seves cases.


Data: 25-02-2010
 
Turisme
 
el poble
 
Festes
 
Esports
 
Àrea de Premsa i Comunicació
 
entitats i grups locals
 
activitats
 
informació d'interès
 
Descàrregues
 
SERVEIS
fotografies
enquestes
contacte
cerca al web
 

  Patrocinadors Patronat de Turisme de la Costa Daurada La Ruta del Cister Consell Comarcal de l'Alt Camp